Pleten nakit Lussli izstopa z navidezno preprostostjo, a prepleteno drugačnostjo. Temelji na fini preji, osnovnemu materialu nakita, ki daje končnemu izdelku poseben lesk. Oblikovalka Urša Zajc Knez pravi, da se ljudje šele po razlagi, koliko dela in časa je vloženega v kos nakita, zavedajo, da gre za unikat. Njena za zdaj še neuresničena želja je odprtje lastne trgovine. Čeprav na prvi pogled Lussli ne izgleda zapleten, pa z značilnim prepletanjem preje ustvari minimalistično razkošje.
S čim Lussli izstopa od ostalih slovenskih oblikovalcev nakita?
Glavna lastnost mojega nakita je, da gre za pleten nakit. Tekstil pri nakitu ponavadi uporabljamo samo kot pomožni material, npr. kot vrvico na katerem je obesek. Jaz pa sem želela, da tekstil pri mojem nakitu prevladuje. Gre za tehniko strojnega pletenja, kjer je končni izdelek cevasta pletenina. To potem utrdim, da ohrani volumen in nato ročno oblikujem v posamezne kose.
Bi nakit opisali kot minimalističen ali razkošen, morda preplet obojega?
Sam izgled pletenih cevk ni ravno razkošen. Lahko pa razkošnost dosežem z bolj gostim prepletom cevk in dodatkom Swarovski® kristalov. Ali pa ostanemo pri zelo preprostih, minimalističnih formah. Vse je odvisno od želja stranke.
Po pregledu vašega nakita opazim, da so kosi zelo različni – odvisno od načina prepletanja. Kako ustvarite novo obliko nakita?
Večino kosov nastane spontano, sploh tisti bolj prepleteni. Večji problem je, ko nekdo želi popolnoma enak kos. V takem primeru vedno razložim, da je vsak kos unikat, da se lahko potrudim narediti kar se da podobnega, a popolnoma enak ne more biti. Vseeno pa je nekaj preprostejših kosov univerzalnih in lažje izdelam več podobnih.
Na prvi pogled Lussli izgleda preprost, enostaven za izdelavo. Pa je temu res tako?
Ne. Za vsakim kosom je precej ur dela. Vse se začne z nakupom primerne preje. Iz nje nato naštrikam cevasto pletenino, za kar je potreben poseben, zelo fin stroj. Kljub temu, da gre za strojno pletenje, to ne pomeni, da v računalniku pritisnem »start« in je pletenina narejena. Stroj je v mojem primeru le pripomoček, da lahko pletem tako drobno, saj to z navadnimi pletilkami ni mogoče. Nato pletenino utrdim, da iz nje sploh lahko kaj oblikujem. Sama po sebi je namreč premehka, da bi lahko držala obliko. Vsako pletenino pa je potrebno tudi pravilno zaključiti, saj se drugače kaj hitro razpara. Ko imam vse to narejeno, se šele začne najlepši del ‒ oblikovanje. Da pridem do končnega rezultata, je potrebno kar nekaj dela, zato je tudi cena malenkost višja. Ko ljudem razložim, kaj vse stoji za končnim izdelkom, razumejo. No, nekateri tudi ne (smeh).
Lussli oblikuje Urša Zajc Knez. Kdo je Urša?
Urša je predvsem zelo preprosto dekle. No, žena (smeh). Brez službe. Ki si predvsem želi, da bi se z oblikovanjem nakita lahko preživljala. A žal menim, da je Slovenija premajhna za to. Ljudje še vseeno raje kupijo zlat kos nakita kot pa unikat.
Decembra ste nakit predstavili na stojnici Artmarket v Ljubljani in v Avstriji. Se vam zdijo stojnice pomemben način, s katerim privabite svoje stranke?
Vsekakor bi si želela, da bi nakit prodajala v svoji trgovinici. Žal mi finance tega ne dopuščajo. Prodaja na stojnicah je dobra reklama in možnost, da te mimoidoči, morebitni kupci opazijo. Vzamejo vizitko in se mogoče kasneje spomnijo nate, ko potrebujejo darilo. Vseeno pa se mimo stojnic sprehodi tudi nekaj ljudi, ki te včasih spravijo v slabo voljo s komentarji, ki ne znajo ceniti unikatnega dela. Vsaka stvar ima pozitivne in negativne lastnosti.
Lussli si lahko pobliže ogledate v trgovinah Ika (Ljubljana) in Studio Ana (Novo mesto) ali preko spletne strani, Facebook strani, za posebne želje pa pišite na info@lussli.si.
Fotografije: osebni arhiv Urše Zajc Knez
Comments
Post a Comment