Skip to main content

PREDSTAVLJAMO Hano Karim


Znamka nakita in lončenine Hana Karim v slovenskem oblikovalskem prostoru izstopa zaradi osnovnega materiala – keramike. Pri izdelkih ne ustvarja le oblikovalka, saj h končnemu videzu velik del doprinese tudi  keramika. Ravno zaradi tega je Hana vedno neučakana, ko vzame iz peči izdelke, saj šele takrat vidi, kaj je zares nastalo. Simpatična Primorka pravi, da je srečna, ker se preživlja z oblikovanjem nakita in lončenine. Njen talent so letos prepoznali tudi pri modni reviji Elle in jo razglasili za zmagovalko v kategoriji mladi talent.
Kako ste prišli od ideje do oblikovanja lastne znamke nakita?
Ko sem bila majhna, sem uživala ob opazovanju maminega nakita, ker je nosila zelo posebne kose. Že takrat sem začela z ustvarjanjem preprostih korald. Pot se je nadaljevala med študijem likovne pedagogike; v tem času sem kreirala predvsem za prijateljice. Znamka nakita Hana Karim je nastala kasneje, leta 2010. Ugotovila sem, da je keramičen nakit nekaj posebnega in to se je začelo prijemati med ljudmi. K temu je veliko pripomoglo, da sem fotografije nakita objavila na Facebook. Sčasoma sem ločila znamko na dva dela – sodobni pristop, za katerega je značilno moje eksperimentiranja s keramiko in del, kamor sodi nakit v obliki ptic.
Vaš nakit temelji na keramiki. Od kod ta strast?
Mama me je naučila izdelovati keramične izdelke in me spoznala z njenimi specifičnimi lastnosti. Za to sem ji zelo hvaležna.

S čim znamka nakita Hana Karim izstopa?
Predvsem zaradi materiala – keramike. Nikoli ne morem predvidevati, kakšen bo izdelek. Tako jaz kot tudi keramika sva ustvarjalki nakita – jaz naredim svoj del, keramika pa svojega. Veliko je dejavnikov, ki vplivajo na končni izgled, npr. na kateri polici bom žgala, kakšno glazuro bom uporabila, kako se bodo razporedile barve. To je najboljši del, ker je polno naključij. Na koncu je vedno drugače, kot sem si prvotno predstavljala in ravno to je čar keramike.
Se držite trendov glede nošenja nakita, če ti sploh obstajajo?
Zvesta sem svojemu konceptu, včasih pa kakšen trend ponotranjim. Poleti sem ustvarjala kolekcijo geometričnih ogrlic za GUD shop. Pravilne oblike sicer niso značilne za moj nakit.  Do trikotnikov sem prišla ob raziskovanju Mezopotamije, moj oče je namreč po rodu Kurd. Klinopis je zelo geometrična pisava, večinoma sestavljena iz trikotnikov. Je zelo enostavna oblika, ki je trenutno trend na drugih področjih, npr. v notranjem oblikovanju. Ta hip pa ni trenda v nakitu, kar zelo pogrešam.

Poleg nakita ste pred kratkim začeli oblikovati tudi lončenino. Je vaš cilj razširiti znamko?
Lončenino sem odkrila iz osebne potrebe, ko sem si zaželela imeti svoje lončke. Fotografije sem objavila na Instagramu in odziv je bil zelo dober, zato sem začela ustvarjati še lončenino. Skupni imenovalec nakita in lončenine je glina, sicer pa je razlik ogromno. Največji izziv mi je, kako spremeniti kepo gline v zelo natančno obliko. Da dobiš nov stil izražanja v lončenini, je velik proces, nočem pa delati samo nekih lončkov. Ni cilj, da opustim nakit ali lončenino, ampak da peljem oboje naprej.
Keramične izdelke Hana Karim ponujajo trgovine GUD shop (LJ), Ika (LJ), Babushka Boutique (LJ), Parfumerija Samantha (NG) in Galerija Desetnica (KR); za naročila pa ji pišete na hkarim.jewelry@gmail.com.

P. S. Vabljeni, da si nakit in lončenino Hana Karim ogledate v torek, 15. decembra 2015 med 11. in 20. uro v Anselmi (Kolodvorska 6, LJ) in izkoristite 15 % praznični popust!

Fotografija: Ana Kete, Petra Brecelj in osebni arhiv Hane Karim



Comments

Popular posts from this blog

DIY: Netopir za noč čarovnic

Za vse tiste, ki se boste v zadnji sekundi odločili, da se udeležite katerega izmed Halloween žurov, in boste potrebovali LAST minute kostum za "noč čarovnic" :) sva skupaj s Tjašo Kokalj iz  TK swat  preverili  kako hitro  in  kako dobro  se lahko preleviš v  seksi netopirčka !  Za krila sem uporabila 60cm tančice in 15cm črne elastike. Potrebuješ še škarje, varnostno zaponko (ali več njih), šivanko + sukanec in maksimalno  15minut !  Blago prepogneš na polovici in izrežeš obliko netopirjevih kril.  Na sredini boš krila z varnostno priponko ( =knoflo ) pritrdila na ozko črno obleko.  Na obeh koncih pa prišiješ zanko iz elastike, ki bo držala krila na tvojih prstih.  Končano!  Za ušeska pa sem uporabila osnovo za obroč, 2 metra trše črne žice debeline 0,8mm, pest sivih metalic perl in porabila dodatnih  15 minut !  Odrežeš približno 1,5 metra žice in jo z ovijanjem pritrdiš na sredino obroča.  Nanizaš perle,

PREDSTAVLJAMO Lussli

Pleten nakit Lussli izstopa z navidezno preprostostjo, a prepleteno drugačnostjo. Temelji na fini preji, osnovnemu materialu nakita, ki daje končnemu izdelku poseben lesk. Oblikovalka Urša Zajc Knez pravi, da se ljudje šele po razlagi, koliko dela in časa je vloženega v kos nakita, zavedajo, da gre za unikat. Njena za zdaj še neuresničena želja je odprtje lastne trgovine. Čeprav na prvi pogled Lussli ne izgleda zapleten, pa z značilnim prepletanjem preje ustvari minimalistično razkošje. S čim Lussli izstopa od ostalih slovenskih oblikovalcev nakita? Glavna lastnost mojega nakita je, da gre za pleten nakit. Tekstil pri nakitu ponavadi uporabljamo samo kot pomožni material, npr. kot vrvico na katerem je obesek. Jaz pa sem želela, da tekstil pri mojem nakitu prevladuje.  Gre za tehniko strojnega pletenja, kjer je končni izdelek cevasta pletenina. To potem utrdim, da ohrani volumen in nato ročno oblikujem v posamezne kose. Bi nakit opisali kot minimalističen ali razkošen ,

STIL: Love, Eva in DIY ogrlica iz svile

Mlada manekenka, blogerka in urednica portala Etiketa magazin Eva Ahačevčič vam na svojem blogu -  LOVE, Eva  - predstavlja, kako kombinirati našo DIY ogrlico in zapestnico iz vozljev v šik urbanem slogu.  Če te zamika, da tudi ti narediš svoj komplet iz vozljev, klikni  TUKAJ .  Za ogled celotne objave obišči blog  LOVE, Eva , za slike pa se zahvaljujemo Katarini Veselič.  Model: Eva Ahačevčič Foto: Katarina Veselič